World of Warplanes
World of Warplanes


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 15:32 
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2010, 10:37
Posty: 2676
Miejscowość: Mosina
Taktyka na każdą mapę powinna być płynna, w zależności od tego czym i gdzie jadą nasi, gdzie i czym uderza przeciwnik i jak się sytuacja rozwija.
Raz lepiej wrócić do bazy, innym razem lepiej poczekać 40 sekund, a jeszcze innym jechać na pałę na capa.
Sztywno ustalone taktyki można stosować w CW, gdzie każdy jedzie na wyznaczoną pozycję i ma ją utrzymać lub przepchnąć.
Dlatego pomysł ponownie uważam za nietrafiony.

EDIT
Lepsze byłyby sugestie, jak grać na danej mapie, w różnych jej miejscach, dla różnych pojazdów.

_________________
FAQ: viewtopic.php?f=28&t=2178
Cytuj:
PROSZĘ WAS HELP FAST PODAJCIE JAKIES NR FONA ALBO GG ALBO SKEJPA ŻEBY TO SZYBKO ZROBIĆ OK
Image

-> World of Warplanes - daj szanse samolotom!

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 15:34 
Kapitan
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2010, 15:41
Posty: 574
Miejscowość: Gdzieś w Opolskiem
Nie ma czegoś takiego jak "taktyka do mapy". Oczywiście, ludzie którzy grają w kompaniach albo klanówki mogą mówić inaczej, jednak taktyka nie jest uniwersalna. Żaden dowódca kompanii albo klanu nie będzie grał tak samo na jakiejś mapie (jedziemy tu, tu i tu. X, stajesz tutaj i walisz z obrzyna! Y, schowaj się tutaj! Z, skautuj tu, tu i tam. Potem wróć przez to i tamto". Nie chciałbym grać pod takim człowiekiem).
Taktyka polega na dostosowaniu się do sytuacji. Na skontrowaniu przeciwnika, a nie twardym trzymaniu się planu. Oczywiście należy wskazać ogólne cele ("Atakujemy tędy. Tutaj chowamy się do defu. Nie zbliżamy się do bazy!") i liczbę ludzi, jaka ma wykonać dany cel. Ale kiedy okaże się, że przeciwnik posłał swoje główne siły tą samą trasą co nasze, należy podejście zmienić. A nie jechać wpierjod na smiert (co jest zarazą randomów).

I tak samo, żadna taktyka nie istnieje na randomach. Akcje rozkręcają się na bieżąco. A nie jako zaplanowane i z góry narzucone. Są oczywiście pewne prawidła, jednak one obowiązują na każdej mapie, a do tego nawet sama gra ma je wpisane jako porady:
Otwarty teren to śmierć.
Sprawdzaj krzaczki.
Nie przewracaj elementów krajobrazu.
Strzelanie na ślepo nic nie da.
Czasami lepiej poczekać.
Kiedy sytuacja jest fatalna, cofaj się.
itd. itp.

Tworzenie poradników o taktyce dla map jest, w moim mniemaniu, pomysłem idiotycznym i całkowicie mijającym się z celem.

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 15:40 
Podporucznik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lut 2012, 21:56
Posty: 393
No i to, że na malinówce medy powinny jechać jednak na górkę niż stać i kampić co czasem widuję ale i to też nie zawsze najlepsze wyjście :).

_________________
Prawdy WOT:
Cytuj:
drużyna po lewej ma zawsze słabsze pojazdy niz prawa

Cytuj:
VII t. w 60% wrzuca mnie z X -tkami a niejednokrotnie uczestniczyłem w bitwach gdzie jadąc PziV lub VK3001P lądowałem z IX-tkami


Pantera | Jagdpantera | JT | Sherman | T-50 | T-44 | IS-8 | IS-4 | SU-152 |


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 15:56 
Starszy Kapral

Rejestracja: 27 Paź 2011, 13:13
Posty: 41
Miejscowość: Zamość
lszekg napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak "taktyka do mapy".

Niemniej jednak, gdy ładuje sie bitwa prawdopodobnie przychodzi Ci do głowy gdzie mogą sie pojawić ogarnięte top heavy tanki, gdzie prawdopodobnie pojada wrogie medy itd i myślisz jak samemu pojechać widząc swój team żeby dobrze na to odpowiedzieć. Są na każdej mapie miejscówki dobre i niedobre (na ogół oczywiście) dla danego typu czołgu, zwykle randomy sie przegrywa dlatego że zbyt wielu kolegów nie zastosowało kilku prostych zasad. Jeśli nie "taktyka na mapy" to może choc "zarys taktyki na mapy":) ja bym chętnie poczytał co myślą koledzy na ten temat zamiast w kółko czytać kolejne płacztematy

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 16:01 
Generał
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2010, 17:13
Posty: 1677
GrubaRozkmina_NUG napisał(a):
No i to, że na malinówce medy powinny jechać jednak na górkę niż stać i kampić co czasem widuję ale i to też nie zawsze najlepsze wyjście :).

Jeśli wróg ma więcej medów to pchanie się samemu jest samobójstwem, wtedy jak dla mnie lepiej zostać w lesie.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 18:31 
Plutonowy

Rejestracja: 04 Cze 2012, 12:06
Posty: 55
Odświeżyłem ten trochę zapomniany temat [chociaż chciałem założyć nowy o podobnej tematyce, za co od pewnego moderatora dostałem ostrzeżenie bo już taki istnieje tylko tak zakopany i zapomniany że ciężko go było odszukać]. Chodzi mi o podstawy gry i dlaczego padają często masakryczne wyniki typu 1:15 i tym podobne. I tu podam dobry przykład odnośnie mapy i taktyki naszego zasłużonego forumowicza Smoka. W ostatnim poście na temat znośności gry, pan Smok na mapie Prochorowka jedzie KW-4 za tory i ginie niby od niewidzialnych czołgów przeciwnika. Nie chodzi mi o nie widzialność wroga a o taktykę i obrany kierunek jazdy tym czołgiem. Moim zdaniem tak powolnym tankiem jazda w tamtym kierunku mija się z celem [chyba że team cierpi na chroniczny brak medów a i tak Isy do tego lepiej się nadają]. Wiadomo że od strony górnej bazy na górkę za torami jadą medy, za górką są domki i możliwości manewrowe Kw-4 są bardzo ograniczone i medy robią z niego tarczę strzelniczą. Uważam że to był błąd ,a widzę w rozgrywkach takich wiele. Co do malinówki to też się zgadzam jak przeciwnik ma więcej medów to lepiej zakampić w lasku u podnóża z pomocą powiedzmy dwóch ht i czekać jak przeciwnik się wychyli. Następna rzecz to osłona ht i td przez medy co jest mało spotykane. A już harce klanowiczów są czasami wręcz żałosne. Przykład mapa Himelsdorf i dwóch klanowiczów w E-50. Start gry i nasi super gracze jadą do mordowni i wpadają na T95 i T110. Nie muszę chyba pisać jaki był rezultat starcia. I było by wszystko ok. gdyby nie bluzgi tych super graczy na swój team [oczywiście po polsku]. Myślę sobie że jakaś nowa taktyka która nie wypaliła bo to gracze z klanu. Zapisałem i ksywy i sprawdziłem ich staty i przynależność klanową. Okazało się że to zwykli żołnierze i to jeszcze z marnymi statami [ co nie zawsze świadczy o umiejętnościach graczy]. Moim zdaniem na tych podanych przykładach można rozpocząć dyskusję na temat użycia czołgów na poszczególnych mapach i taktyk z tym związanych.

Istnieje taki wynalazek. search.php
~Terius


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 18:48 
Generał Dywizji
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lip 2011, 09:45
Posty: 1194
Miejscowość: Kaer Morhen
@krzyżyk

prosze mnie tu nie oczerniać :P

zdaję sobie sprawę że KW-4 to stodoła na gąsienicach (i ślepa jak każdy ruski czołg), ale cóż uczynić, jak moja druzyna campi po krzakach na drodze, tudzież koło wzniesinia na osi mapy, 2 topowe czołgi campią na wzgórzu, a owe domki dają jedyną osłonę przed artylerią?

ja zawsze grając HT udaję się do wioski, bo gdy druzyna jest zgrana i ogarnia, to własnie w tym miejscu wykorzystując osłony można dobrze przeprowadzić natarcie, lub zatrzymać wroga ;) nie bój się, jestem noobem, a taka sytuacja gdzie czołgi-widmo kręciły się po planszy, pojawiła m isię po raz pierwszy.

_________________
Image
Paulusmaximus napisał(a):
gongi za 1200+ HP powodują orgazmy u dziewic w Jordanii.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 19:06 
Plutonowy

Rejestracja: 04 Cze 2012, 12:06
Posty: 55
Ależ Smoku nikt cię nie oczernia ,bo sam jestem nieraz skazany na podejmowanie irracjonalnych decyzji na rzecz teamu. Typu obsawa flanki gdzie wiadomo że pójdzie natarcie wroga ,a teamowi spodobała się druga flanka i jadą tam prawie wszyscy. Wiem wtedy że już jestem pewnym trupem i staram się utrzymać jak najdłużej przy życiu i jak najbardziej opóźnić natarcie wroga. Napewno nie mam tylu rozegranych bitew co ty i dlatego nie myśl sobie że cię obrażam, ale po to jest forum żeby się wypowiadać i nie zgadzać się z pewnymi opiniami lub je popierać. Dlatego nie ma co się obrażać ,bo może przykład twój nie był za dobry, ale sam pewnie znasz multum innych i pewnie też cię szlak trafia jak twój team przegrywa 1:15. Zresztą sam zostaję do końca rozgrywki ,gdy ta rozgrywka trwa do ostatniego czołgu. Poprostu fajnie jest poobserwować końcówki i taktyki poszczególnych graczy. A gdy jest jednostronna rzeź i jak giniemy na początku to co tu obserwować.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 19 Cze 2012, 19:20 
Generał Dywizji
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lip 2011, 09:45
Posty: 1194
Miejscowość: Kaer Morhen
no niestety.

wg mnie, strategia natarcia na poszczególnej mapie może się własciwie tylk otyczyć klanówek albo kompanii. co z tego, że możesz napisać dobrą książkę/manual, nie wiem, bitewniaka jakiegoś, jak i tak każdy jest mądrzejszy od drugiego i wie "lepiej".

random jest właściwie wg mnie do nabijania kredytów i grindowania pojazdów ;) zeby poczuć ten zakładany klimat gry, pozostaja kompanie. ale to najlepiej te zgrane.
i tam możemy porozmawiać o ustawieniu graczy na polu bitwy.

_________________
Image
Paulusmaximus napisał(a):
gongi za 1200+ HP powodują orgazmy u dziewic w Jordanii.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Taktyka do mapy
PostWysłany: 20 Cze 2012, 00:43 
Plutonowy

Rejestracja: 04 Cze 2012, 12:06
Posty: 55
Częściowo Smoku się z tobą zgodzę, klany ,kompanie,równa się dyscyplina taktyczna i dowodzenie. Co mi się za bardzo nie podoba szczególnie ta dyscyplina i dowodzenie jak jest fatalne.Co do randomów to czasami wystarczy trochę pomyśleć i sprawdzić skład drużyny przeciwnej .Ilość medów ,ht itp. Jestem po dwóch kolejnych wkurzających bitwach. Pierwsza to step. Mamy w swoim teamie tylko 3 medy a przeciwnik aż 6. Zgodnie z przewidywaniami medy przeciwnika uderzyły prawą stroną gdzie jest ten parów. Przewidując to jadę wesprzeć nasze medy swoim E-75. No niestety ktoś tu nie umiał liczyć i nasze 3 medy wpadają na 6 przeciwnika i nawet nie pomaga na czacie back bo chcę ich wspomóc swoim działem i pancerzem. Zanim dojechałem samobójczy atak naszego teamu się zakończył i już było 0:3. Później już wiadomo wsteczny i jakieś ostrzeliwanie dopuki wróg nie kapnął się że jestem sam na flance. Później padła arta a po arcie wróg wjechał na tyły naszej drugiej flanki. Wynik starcia 3:15 i lekkie wkurzenie. Następna walka połódniowe wybrzeże. Losuje mnie jako top tank na swoim E-75 i zaraz po starcie nasze nisko tierowe medy lecą na pałę w różnych kierunkach ile koni w silnikach. Efekt wiadomy po minucie jest 0:5. Ale to jeszcze nic. Wyjeżdżam z dolnej bazy i jadę lewą stroną mapy. Patrzę a za mną jagdpantera i vk3601,ale tylko przez moment bo oczywiście mnie wyprzedzają i oczywiście giną bo wpadają czołowo na tygrysa i panterę II. Tych sytuacji jest pełno i rzutują na końcowy wynik bitwy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  

World of Tanks rejestracja | dieta dukana przepisy | gry mmo | GTA IV

Style created by © Matti

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group akuna alveo ziola

Załóż własne, darmowe forum dyskusyjne dzięki phpBB3
phpBB SEO